Klachtenprocedure

De Vereniging ziekte van Hirschsprung (ZvH) doet haar uiterste best om iedereen met wie wij in contact komen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch is het mogelijk dat er zaken fout gaan of niet zoals afgesproken. In deze klachtenprocedure is vastgelegd hoe de belanghebbende een klacht kan indienen bij ZvH en hoe deze klacht wordt afgehandeld.

Een klacht kan op diverse manieren worden geuit:

• Schriftelijk:Vereniging ziekte van Hirschsprung, Hambakenwetering 15, 5231 DD 's-Hertogenbosch
• Telefonisch: 073 624 04 14
• Per e-mail: via iDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Elke klacht wordt geregistreerd. De volgende gegevens worden genoteerd:
• De datum waarop de klacht binnenkomt
• Op welke manier komt de klacht binnen (schriftelijk, telefonisch, per e-mail).
• Naam, adres, huisnummer, postcode, plaats en telefoonnummer belanghebbende.
• Is belanghebbende lid ZvH.
• Type klacht.
• Omschrijving van de actie die ZvH onderneemt naar aanleiding van de klacht.
• Naam van de ZvH-medewerker die de klacht behandelt.
• Datum waarop de klacht is afgehandeld.

Een klacht wordt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen beantwoord. Mocht dit niet te verwezenlijken zijn dan wordt de belanghebbende hierover bericht en wordt afgesproken op welke termijn de klacht wordt afgehandeld.

Als de klachtenprocedure is afgerond, maar de belanghebbende desondanks ontevreden is over de wijze waarop ZvH de klacht heeft behandeld, dan kan hij/zij schriftelijk bij het bestuur van ZvH in beroep gaan.

Dit kan door een brief te sturen naar het Bestuur van ZvH op bovenstaand adres.

Binnen 14 dagen wordt het beroep beantwoord.

Alle klachten worden geregistreerd op een klachtenformulier en verzameld in een klachtenmap. De binnengekomen klachten worden door ZvH gebruikt om de kwaliteit van de dienstverlening van ZvH te verbeteren.